I en bransje der tid er penger og kundelojalitet er gull verdt, har Sørås Frisør funnet nøkkelen til suksess. Gode rutiner for rebooking har gitt dem fornøyde kunder, økt omsetning og en mer forutsigbar arbeidshverdag for de ansatte. Nå rebookes 1 av 2 kunder i salongen.
Les merEn hjemmeside er som et vindu inn til salongen. En hjemmeside må være brukervennlig, inneholde godt innhold og enkel å administrere behandlinger og produkter. Det kan fort bli dyrt med egen hjemmeside, derfor har Look At Me, i likhet med over 50% av våre kunder, tatt i bruk Fixit sin inkluderte hjemmesideløsning. Her kan de enkelt vise alt de tilbyr av produkter, tjenester og invitere kundene inn til salongen med godt innhold.
Les merØnsker du å kunne tilby dine kunder helhetlige kampanjer, men kjenner at tiden ikke strekker til? God markedsføring av salongen er tidkrevende, derfor tilbyr Fixit ferdige kampanjer til sine salongkunder. Morten Nordås, daglig leder for M&E Frisør er én av de som ser at salongen har positiv effekt av Fixit sine kampanjer. Her bestiller hele 10 % av kundene time gjennom en SMS-kampanje.
Les merGod lagerstyring og produktflyt er viktig for alle salonger, også for Hairport Frisør kjeden. For å holde god oversikt på sine 19 salonger er de en aktiv bruker av Fixit produktkatalog, som gir dem effektiv lagerstyring tvers av salongene og oppdatert informasjon fra leverandører.
Les mer70% av kundene til Ramsvik frisør- og hudpleiesalong i Solheimsviken mottar personlige anbefalinger på produkter og behandlinger fra sin frisør og hudpleier. Dette gir økt salg for salongen, men også en unik opplevelse for kundene med personlig råd og oppfølging. Se hvorfor daglig leder Miriam Seim mener Fixit Kundebehandler er viktig.
Les merKristin Blytt Davidsen, administrerende direktør for salongene Ramsvik og Ramm, har skapt suksess ved å ta i bruk digitale verktøy for timebestilling. Salongene var blant de aller første som tok i bruk Fixit-appen, da den ble lansert for åtte år siden. Å henge med på den digitale utviklingen har gitt et stort fortrinn.
Les merPå Knarvik Hud og Fotpleie Klinikk setter de av en hel dag til markedsføring, gjennom facebook-annonsering og Instagram. De har en tydelig profil med gjennomtenkte fargevalg, som de bruker på sine gavekort, uniformer og farger i salongen.
Les merTopp til Tå Velvære ligger sentralt plassert på Bryne, og er en av Jærens eldste og største salonger. Til tross for at de har vært i gamet i mange år, er de ikke redd for å fornye seg og prøve nye løsninger. Nå er de en av Fixit-salongene som selger mest gavekort, og det drar de nytte av.
Les merGlød Fredrikstad, Glød Lillestrøm og Amok på Tøyen er tre nydelige salonger som alle tilbyr frisør- og velværebehandlinger. Eier, Therese Kjellvik, har skapt en egen kultur i sine salonger ved å være åpen og inkluderende rundt salongens økonomi gjennom nøkkeltallsrapporter. Slik har hun bygget et faglig miljø som gir de ansatte et felleskap og eierskap som motiverer.
Les merI 1987 startet det som nå er Jærens største og eldste salong: Topp til Tå. Vi gratulerer med 35 år i bransjen! Her er en kort oppsummering i hvordan de har lykkes og hvilke digitale verktøy de benytter i dag for å bedre hverdagen i salongen
Les merEtter to lange år fikk vi endelig luft under vingene igjen. Vi kan ikke beskrive hvor fantastisk det var å kunne ta med våre flotte kunder og gode bransjevenner ut på tur til det store utland igjen og til Fixit Premium Partner Konferansen 2022. Denne gang gikk turen til Emiratene og Ras Al Khaimah, 22.–28. april 2022, en reise full av nye opplevelser på et fantastisk sted.
Les merFrisørkjeden Tango og Vox Hair Concept har signert en 5 års avtale med Fixit, som innebærer at partene tar et ytterligere steg videre i den teknologiske utviklingen av bransjen!
Les mer